Jak zostać dobrym liderem?

Dlaczego? Ponieważ lider nie traci sił i czasu na walkę z sobą i z innymi. Realnie, ze świadomością, daje wsparcie sobie i doskonali praktykę, jak wspierać swoich podwładnych – to jest prawdziwa moc w zespole. Zarządzanie zespołem, w którym ludzie potrafią obserwować, rozumieć, uwalniać emocje, realizacja codziennych zadań staje się naturalnie łatwa. Atmosfera bezpieczeństwa, zrozumienia, kodeks wartości zespołu, umiejętność delegowania zadań i rozmowy z pracownikami są dodatkowym elementem, który scala zespół i cele zostają zrealizowane. To prawdziwe fundamenty do zwycięskich zespołów.

Skuteczny lider, autentyczny przywódca to taki, za którym ludzie podążają dlatego, że chcą, a nie dlatego że muszą.

Czy znasz to podejście?

W pracy nie ma miejsca na emocje, jak się chce być menedżerem, awansować, być TOP LIDEREM, to trzeba się ogarnąć i być niezniszczalnym, niewzruszonym, niezmęczonym, idealnym. Świetnie – tylko kiedy nie nauczymy się zarządzać naszymi zasobami (energia, zdrowie, witalność, kondycja psychiczna), za chwilę będziemy zniszczeni, zmęczeni i dokładnie nasz zespół będzie wyglądał tak jak my.

Emocje to nieodłączna część każdej osoby, w każdym dniu. Wyeliminowanie odczuwania podczas pracy jest niemożliwe. Zablokowanie odczuwania emocji, powoduje wiele napięć, które powodują strach, niepokój i to może być prawdziwa przyczyna nie realizowania zadań, słabszych efektów, częstych pomyłek.

Efekty takiego podejścia „emocje zostaw w domu“, bardzo łatwo można zauważyć w decyzjach, zachowaniu, wybuchach złości w pracy albo złość zabieramy do domu. Brak umiejętności zrozumienia roli emocji zaburza relacje z naszymi współpracownikami, przełożonymi
i podwładnymi. Nawet najlepsze szkolenie team building może nie pomóc, kiedy pójdą raniące słowa lub gesty. Wypierane, zatrzymane
i niewyrażane emocje gromadzą się w naszym ciele, co ma wpływ dodatkowo na naszą sprawność psychiczną i fizyczną.

Kiedy zrozumiesz siebie – zrozumiesz problemy, lęki, obawy, blokady swoich pracowników. Kiedy potrafisz zarządzać sobą to z lekkością będziesz zarządzać innymi. 

Ludzie mają dosyć wyuczonych schematów, bycia kimś kim nie są.

Kiedy zrozumiesz siebie – zrozumiesz innych.
Kiedy pomożesz sobie – pomożesz innym.

Edyta Kozera